Suplementy

Spirulina i Chlorella

Co zawiera spirulina?

Spirulina naładowana jest unikalnymi odżywkami, które usprawniają działanie układu immunologicznego,być może nawet redukują ryzyko infekcji, nowotworu i chorób układu odpornościowego.

Jest ponadto bogata w naturalne antyutleniacze, które poprawiają zdrowie komórkowe i redukują ryzyko nowotworowe. Zawiera oczyszczający chlorofil, który wspomaga oczyszczania naszego ciała z zanieczyszczeń, o których nie zdajemy sobie sprawy.

Alga spirulina jest zazwyczaj sprzedawana w tabletkach. Ich masa różni się w zależności od firmy, która ją produkuje. Najczęściej spotykane wagi to 400mg i 500mg. Jest to sprasowana alga, ukształtowana w formę tabletki. Należy zwrócić zawsze uwagę czy jest to 100% spiruliny, czy też zostały dodane jakiekolwiek wypełniacze, które obniżają, jakość końcowego produktu.Kolor spiruliny to ciemno-zielony, czasami z niebieskim odcieniem. Zapachem przypomina wodę morską.

Głównym budulcem organizmu ludzkiego jest białko. Nasz organizm potrzebuje go do budowy komórek, wytwarzania hormonów, enzymów i przeciwciał. Za podstawowe źródła białka uchodzą powszechnie mięso, ryby, jajka i produkty mleczne. Spirulina zawiera aż 65% białka w swojej budowie! A co najważniejsze, w przeciwieństwie do produktów mięsnych i nabiału, alga ta nie wykazuje żadnych obciążających organizm efektów ubocznych, choćby w postaci podwyższonego poziomu cholesterolu.

 

Jak zażywać spirulinę?

Spirulina sprzedawana jest zazwyczaj w tabletkach. W takim przypadku najlepsze efekty daje spożywanie 3 – 5 kapsułek, 3 razy dziennie.

Są jeszcze inne postacie spiruliny, ale według mnie najlepszym, (jeśli chodzi o łatwość spożywania) są właśnie tabletki. Bardzo istotne jest, aby spożywać spirulinę regularnie. Zaniedbując swoje zdrowie przez kilka lat, nagle nie odbudujemy go w mgnieniu oka. Ale dobra nowina jest taka, że samopoczucie i ogólne odczucie poprawy zdrowia jest zauważalne już po 2 tygodniach regularnego stosowania. Dlatego jeszcze raz podkreślam, jak bardzo ważna jest systematyczność.

 

Dla kogo spirulina jest nieodpowiednia?

Nie zaleca się podawania spiruliny dzieciom. W tej kwestii nie przeprowadzono badań i lekarze nie znając bezpiecznej dla nich dawki, wolą nie ryzykować. Od zażywania mikroskopijnej algi powinny powstrzymać się kobiety w ciąży i karmiące piersią. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku osób chorych na fenyloketonurię, niepozwalającą im trawić fenyloalaniny, która jest obecna w spirulinie.

Choć badania nie wykazały możliwości przedawkowania spiruliny czy związanych z jej zażywaniem skutków ubocznych, należy uważać z jej stosowaniem. Każdy suplement powinien być przyjmowany, najlepiej po konsultacji z lekarzem.

 

Czy spirulinę można łączyć z innymi suplementami?

Nie wykazano negatywnych interakcji spiruliny z innymi suplementami diety. Gdyby jakieś wystąpiły należy natychmiast przestać przyjmować oba suplementy i skontaktować się z lekarzem, ponieważ może to być oznaka jakiegoś schorzenia.

 

Czy spirulinę można łączyć z innymi lekami?

Nie stwierdzono przeciwwskazań w jednoczesnym przyjmowaniu spiruliny i innych leków. Jednakże, jeżeli cierpimy na przewlekłe choroby dla bezpieczeństwa zalecamy kontakt z lekarzem prowadzącym,który na podstawie wyników badań oraz szczegółowego składu produktu określi dokładną dawkę, jaką należy dziennie przyjmować.

 

Czy spirulina ma działanie odchudzające?

Spirulina nie jest typowym produktem na odchudzanie, jednakże dodana do diety korzystnie wspierać będzie walkę ze zbędnymi kilogramami.

 

Jak można wykorzystać spirulinę?

Spirulina to doskonały dodatek do koktajli warzywnych, owocowych jak również sama do picia z jogurtem. Dodatkowo spirulina w proszku znalazła swoje drugie zastosowanie w kosmetyce. Może być stosowana w postaci maseczki na twarz, włosy, jako dodatek do peelingu z kawy mielonej, oliwki i soli gruboziarnistej. Dzięki swoim właściwościom korzystnie wpływa na poprawę wyglądu skóry, wspomaga walkę z cellulitem.

 

Jaka jest data ważności spiruliny?

Wysuszona, sprasowana i tabletkowana spirulina ma bardzo długi termin przydatności do spożycia. Nie oznacza to, że nie powinniśmy sprawdzać daty na opakowaniu, które chcemy zakupić. Powinno mieć przynajmniej 3 letni termin przydatności do spożycia.

Krótszy termin nie oznacza świeższej i lepszej spiruliny – wręcz przeciwnie – może wskazywać na fakt, że opakowanie przeleżało na magazynie dłużej niż powinno.Dlatego, jeśli data ważności nie jest uwzględniona w opisie produktu warto zapytać o nią sprzedawcę. Oczywiście to, że termin przydatności do spożycia spiruliny, którą właśnie kupiliśmy jest mniejszy niż 2 lata wcale nie oznacza, że nie można jej zjeść. Taka spirulina w dalszym ciągu nadaje się do spożycia. Niemniej jednak, im krócej leżała na magazynie, tym lepiej.

 

Właściwości spiruliny wpływające na zdrowie i samopoczucie

Naukowcy z całego świata, badając spirulinę przez kilkadziesiąt lat, doszli do wniosku, że spirulina wpływa pozytywnie na nasz organizm w następujący sposób:

– zwiększa sprawność układu immunologicznego,
– wspiera serce i redukuje poziom cholesterolu,
– pomaga wzmocnić układ trawienny,
– w naturalny sposób odtruwa organizm,
– zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych,
– wspomaga kontrolę nadwagi,
– wzmacnia włosy, skórę i paznokcie,
– działa antywirusowo i antyalergicznie,
– odżywia wątrobę.

Chlorella – Co to jest?

Alga, bogata w chlorofil, wykazuje ogromne wartości odżywcze, dzięki czemu mogła pomóc w rozwiązaniu problemu braku żywności.

Jak chlorella pozytywnie wpływa na nasz organizm?
– wspomaga przetwarzanie tlenu,
– oczyszcza wątrobę, krew i jelita,
– pomaga oczyścić krew usuwając z niej toksyny,
– wspomaga utrzymanie odpowiedniego ciśnienia krwi,
– wspomaga usuwanie grzybów z organizmu,
– pomaga neutralizować toksyny w wydychanym powietrzu,
– wspomaga wzrost i naprawę tkanek naszego organizmu.

Patrząc na powyższe zalety, widać, że chlorella może zdecydowanie wpływać na nasz organizm, szczególnie pomoc w oczyszczaniu z toksyn.

Zalety chlorelli

Swoją nazwę wzięła się od barwnika – chlorofilu, którego jest ona najbogatszym źródłem na ziemi. Chlorella to alga zawierająca więcej witaminy B12 niż wątroba wołowa, ponad dwadzieścia różnych witamin i związków mineralnych.

Chlorella używana jest często, jako dodatek do codziennej diety, dzięki czemu wznawia prawidłowa pracę jelit i regeneruje osłonę bakteryjną w całym przewodzie pokarmowym.

Spożycie chlorelli, jako suplementu diety powoduje szybszą regenerację tkanek oraz nie pozwala szkodliwym substancjom na dostanie się do krwiobiegu.

Ze względu na swoje właściwości antyutleniające chlorella może być spożywana, jako zamiennik zielono-żółtych warzyw oraz jako uzupełnienie diety osób, które tych warzyw jedzą mało.

Zresztą, postępujące modyfikacje genetyczne i ogólne zanieczyszczenie środowiska sprawiają, że większość warzyw czy owoców kupowanych dzisiaj w sklepach nie jest już taka, jakie znały nasze babcie, a co za tym idzie, potrzeba uzupełniania witamin i minerałów z naturalnych źródeł wrasta dramatycznie.

Jeśli chcesz szybko poprawić stan cery, wypijaj codziennie koktajle na bazie chlorelli. Stanowią one wyjątkowe połączenie substancji odżywiających, oczyszczających i sprzyjających regeneracji. Bardzo duże stężenie naturalnych substancji stymulujących syntezę kolagenu, które zapewni doskonałe efekty odmładzające.

Stosując chlorellę możemy zdecydowanie zwolnić, a nawet częściowo cofnąć procesy, jakim z wiekiem podlega nasz organizm. Przeciwdziałając między innymi spowolnieniu metabolizmu, zauważymy zwiększenie swoich możliwości fizycznych oraz intelektualnych, poprawę koncentracji oraz lepszą pamięć.

Walory zdrowotne, jakie zapewnia nam chlorella można wymieniać bez końca. Jest ona obecnie najczęściej stosowanym suplementem, m.in., jako dodatek do, zup, koktajli, smoothies, itp. Niemal natychmiast po spożyciu chlorelli odczuwamy, wzmocnienie, przypływ energii i doskonałe samopoczucie, a ogromną zaletą pokarmów bogatych w chlorellę jest to, że wymienione efekty zdrowotne utrzymują się przez długi czas.

 

Czy można spożywać spirulinę i chlorellę jednocześnie?

Spirulina i chlorella oferują szerokie możliwości zdrowotne, a wiele z nich sumuje się, gdy spożywane są one równolegle. To powód, dla którego namawiam ludzi do spożywania dwóch z nich w odpowiednich ilościach. Jako ogólna zasada, powinieneś spożywać spirulinę i chlorellę w stosunku 2:1. Innymi słowy, jeśli spożywasz 10 gram spiruliny dziennie, jedz 5 gram chlorelli.

 

Spirulina i chlorella – podobieństwa i różnice

Chlorella jest bardzo często kojarzona ze spiruliną. Jednak fundamentalną różnicą pomiędzy nimi jest to, że jest 1000 lat młodsza oraz posiada specyficzne grube ściany komórkowe, co sprawia, że chlorella jest bliższa roślinom niż algom.

Chlorella jest przede wszystkim wspaniałym sposobem detoksykacji organizmu ze złogów rtęci, które nawarstwiają się w organizmie, jeśli posiadamy wiele starych dentystycznych wypełnień, poddajemy się różnego rodzaju szczepieniom i gdy jemy zbyt dużo ryb i owoców morza. Posiada też właściwości przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne oraz przeciwgrzybicze. Spirulina to także prosty, jednokomórkowy organizm. Naukowcy wierzą, że zamieszkuje ziemię od 3,5 miliarda lat. Była znana od tysięcy lat przez Azteków i Majów, a także przez Afrykańczyków i Azjatów.

Spirulina jest niezwykle bogata w białko (trzykrotnie więcej niż w wołowinie i rybie). Spirulina dobrze się wchłania, normalizuje poziom cholesterolu we krwi. Poprawia wzrok, stan włosów i paznokci.

MATERIAŁ OBJĘTY PRAWAMI AUTORSKIMI I PISANY NA ZAMÓWIENIE FORUMDIETA.PL JEGO PUBLIKACJA W INNYCH ŹRÓDŁACH WYMAGA PISEMNEJ ZGODY.

Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o