Popularne Diety

Przepisy dla Diety Gryczanej

Jak w tytule dla osób, które chcą zdrowo żyć i zainwestować w swoje zdrowie prezentujemy kilka przepisów związanych z wyborem Diety Gryczanej.

 

  • Pierogi z kaszą gryczaną i serem

Składniki:

ciasto:
– 2 szklanki mąki,
– szczypta soli,
– 2 łyżki oleju
– letnia, przegotowana woda
farsz:
– pół szklanki kaszy gryczanej,
– 200 g twarogu,
– 2 cebule,
– sól, pieprz czarny świeżo mielony do smaku,
– olej.

Przygotowanie:
1. Kaszę gryczaną wsyp do rondelka, dodaj szczyptę soli i szklankę gorącej wody. Gotuj na wolnym ogniu, pod przykryciem, ok 15 min, aż kasza wchłonie płyn.
2. Cebulę posiekaj w drobną kosteczkę i zeszklij na oleju.
3. Twaróg rozgnieć widelcem, wymieszaj z cebulą i kaszą. Dopraw do smaku solą i pieprzem.
4. Mąkę przesiej do miski, dodaj do niej sól i olej. Wyrabiaj ciasto dodając stopniowo wodę.
5. Gotowe ciasto wałkuj cienko, wykrawaj szklanką kółeczka, nadziewaj farszem, składaj na pół i zlepiaj końce dokładnie.
6. Gotuj w osolonym wrzątku, ok 3 minuty od momentu kiedy wypłyną na powierzchnię wody.

  • Kotlety z kaszy gryczanej

Składniki:
– 1 szklanka palonej kaszy gryczanej,
– 2-3 łyżki oliwy,
– 2 posiekane ząbki czosnku,
– 1 marchew,
– 1 korzeń pietruszki,
– sól, pieprz, kurkuma, suszony tymianek,
– 1 jajko,
– mąka do panierowania,
– olej do smażenia.

Przygotowanie:
1. Marchew i pietruszkę obrać, umyć, zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
2. W rondelku rozgrzać masło, dodać warzywa, czosnek i przyprawy.
3. Po chwili smażenia i mieszania wsypać kaszę.
4. Mieszać i smażyć kilka minut.
5. Zalać 3 szklankami wody i dusić pod przykryciem do miękkości.
6. Ostudzić, doprawić do smaku, wymieszać z jajkiem.
7. Formować w dłoniach kotlety, panierować w mące, usmażyć próbnego, jeśli się rozpada, dodać mąki.
8. Panierować w mące i smażyć na złoto z obu stron.

  • Gołąbki z nadzieniem z kaszy gryczanej

Składniki:

  1. 2 szklanki wody,
  2. kostka bulionowa,
  3. 4 szklanki kaszy gryczanej,
  4. 2 średniej wielkości cebule,
  5. 4 łyżki przecieru pomidorowego,
  6. 200 gram bryndzy,
  7. 2 jajka,
  8. 2 łyżki mąki pszennej,
  9. 1 łyżka świeżo mielonego czarnego pieprzu,
  10. garść posiekanej natki pietruszki,
  11. 2 łyżki oleju,
  12. 2 łyżki oliwy z oliwek.

Przygotowanie:

1. Obierz z kapusty wierzchnie, podniszczone liście i za pomocą bardzo ostrego noża, wykrój głąb. Do garnka z gotującą, osoloną wodą włóż kapustę – wody powinno być tyle, by cała główka była zanurzona.
2. W trakcie gotowania, za pomocą dwóch widelców, oddziel wierzchnie liście z kapusty i pozwól im pogotować się 2 – 3 minuty. Podgotowane liście wyjmij na talerz – po kilku minutach liście z kapusty w garnku same zaczną się oddzielać od główki.
3. Po oddzieleniu się wszystkich liści przygotuj nadzienie: obierz cebulę i posiekaj w drobną kostkę, bryndzę pokrusz. Zeszklij na oliwie, dodaj do kaszy gryczanej wraz z jajkami, bryndzą, natką pietruszki na jednolitą masę.
4. Na każdy liść nałóż porcję nadzienia i zwijaj brzeg liścia do środka, formuj gołąbki. Ułóż w wysmarowanym olejem i wyłożonym liśćmi prodiżu.
5. Przygotuj sos: zagotuj wodę, dodaj kostkę bulionową, przecier pomidorowy, świeży zmielony pieprz. Sosem zalej gołąbki i na wierzch połóż kilka liści kapusty. Piec ok. godziny.
6. Gołąbki możesz również przygotować w garnku i gotuj na średnim ogniu, co jakiś czas sprawdzając, czy się nie przypalają.
7. Gołąbki są gotowe, kiedy kapusta będzie prawie miękka (nie powinna być rozgotowana), a sos gęsty. Możesz podawać z ziemniaki albo bułką pszenną.

  • Kasza gryczana z sosem grzybowym

Składniki:

  1. 500 gramów kaszy gryczanej,
  2.  kostka grzybowa,
  3. 1500 ml wody,
  4. 4 sztuki pieczarek,
  5. 1 szklanka śmietany,
  6. 1 łyżka mąki,
  7. szczypta pieprzu,
  8. 4 łyżki oleju do smażenia,
  9. pęczek natki pietruszki.

Przygotowanie:

1. Ugotuj kaszę w wrzącej, osolonej wodzie. Gotuj na małym ogniu do momentu, gdy kasza pochłonie całą wodę.
2. Następnie nakryj naczynie, wstaw do średnio nagrzanego piekarnika na około 50 minut.
3. Wyłóż gorącą kaszę do prostokątnej foremki o grubości 2 cm. Kaszę schłódź, a następnego dnia podsmaż na rozgrzanym oleju.
4. Oczyść i pokrój pieczarki w kostkę. Podsmaż na oleju.
5. Dodaj śmietanę i kostkę grzybową. W razie potrzeby zagęść zasmażką z masła i mąki. Posyp natką pietruszki. Podawaj sos w sosjerce.

  • Suflet gryczano-czekoladowy

Składniki:

  1. 200 gram kaszy gryczanej,
  2. 5 łyżek cukru pudru,
  3. 2 łyżki masła,
  4. 6 sztuk jajek,
  5. 300 gramów mielonego białego sera,
  6. 2 łyżki mąki,
  7. 2 sztuki limonki,
  8. pół łyżeczki świeżego imbiru,
  9. 100 gram gorzkiej czekolady,
  10. 100 mililitrów słodkiej śmietany.

Przygotowanie:

1. Ugotuj kaszę gryczaną. Następnie zmiel ją w maszynce, dodaj do niej ser i 6 żółtek ubitych z cukrem pudrem. Utrzyj.
2. Zetrzyj skórkę z limonki i dodaj do utartej masy.
3. Dołóż imbir, mąkę i śmietankę, wymieszaj.
4. Na koniec dodaj pianę ubitą z białek i delikatnie wymieszaj.
5. Foremki do pieczenia posmaruj masłem i posyp cukrem pudrem, dodaj masę i powkładaj w nią kawałki połamanej czekolady.
6. Piecz 20 minut w 190 stopniach. Upieczone schłodź mokrą ściereczką i wyjmij na talerzyki.

  • Sałatka z kaszą gryczaną

Składniki:

  1. kasza gryczana ugotowana na sypko,
  2. mięso z kurczaka z rosołu,
  3. marchewka z rosołu,
  4. kukurydza z puszki,
  5. majonez,
  6. sól i pieprz do smaku.

Przygotowanie:

1. Ugotowaną kaszę studzimy i wsypujemy do miseczki.
2. Dodajemy pociętego na drobno kurczaka i pokrojoną w kostkę marchewkę. Do tego kukurydza i przyprawy.
3. Mieszamy z majonezem.
4. Odstawiamy na pół godziny do lodówki. Sałatka ma lepszy smak, gdy jest schłodzona.

  • Kasza zapiekana z jabłkiem

Składniki:

  1. pół szklanki kaszy jęczmiennej,
  2. 2 cebule,
  3. jaja (ilość jaj zależy od liczby osób, która będzie jadła potrawę),
  4. ser żółty do posypania.

Przygotowanie:

1. Kaszę ugotować na sypko w lekko osolonej wodzie.
2. Cebule posiekać i zeszklić. Dodać do ugotowanej i przestudzonej kaszy. Wymieszać ręką.
3. Tak przygotowaną masę doprawić do smaku pieprzem i solą.
4. Przełożyć do żaroodpornego naczynia uprzednio wysmarowanego tłuszczem.
5. W środku zrobić wgłębienie i wbić surowe jaja.
6. Posypać z wierzchu startym żółtym serem.
7. Zapiec w gorącym piekarniku, do momentu aż jaja się zetną a ser się lekko zarumieni.

Jak ktoś wykona i będzie mu smakować prosimy o zdjęcia i artykuł z wrażeniami.

Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o