Popularne Diety,  Produkty Zbożowe

Dieta Gryczana

Dieta ta jest łatwo tolerowana przez organizmJedyna przyczyna, która może Cię zmusić do zrezygnowania z tej diety – fakt, że nie lubisz gryki.

Dieta gryczana zaliczana jest do monodiet, czyli takich, w których spożywa się jeden produkt przez określoną ilość dni.

Przydatna szczególnie wtedy, gdy chcemy osiągnąć szybkie efekty przy małym wysiłku. Zależy Ci na tym, aby wyglądać świetnie, a czasu na podjęcie systematycznych i długoterminowych działań jest za mało? Świetnie trafiłeś wybierając dietę gryczaną.

Dieta ta jest bardzo jednostronna, dlatego należy pamiętać, aby nie stosować jej dłużej niż tydzień.

W ciągu tygodnia można pozbyć się nawet do czterech kilogramów masy ciała. Dietę można zastosować ponownie po odstępie jednego miesiąca. Dieta gryczana jest pewnym rodzajem pogotowia w bardzo nagłych wypadkach. To dieta na ostatnią chwilę, a nie sposób osiągnięcia trwałych efektów. Warto o tym pamiętać.

Zasady diety są bardzo proste.

Je się wyłącznie kaszę gryczaną i to niegotowaną, ale zaparzoną szklankę kaszy należy zalać dwoma szklankami wrzątku i odstawić na noc pod przykryciem. Do gotowania kaszy wybierz płaski rondel o grubym dnie, o objętości dwukrotnie większej niż kasza plus woda. Można ją gotować również w wywarze z grzybów, rosole lub w mleku. Do kaszy nie używa się żadnych przypraw ani innych dodatków, z wyjątkiem 1-procentowego kefiru.

Kaszę można jeść do woli. Kefiru nie powinno się wypijać więcej niż jeden litr dziennie. Dodatkowo można pić wodę przegotowaną, niegazowaną, mineralną i zieloną herbatę. Możesz zjeść nie więcej niż dwa jabłka. Należy wypijać do trzech litrów wody dziennie.

Ogólnie o kaszy gryczanej i gryce

Kasza gryczana stanowi bardzo popularny składnik wielu potraw. Uważana jest za bardzo zdrowy i lekkostrawny produkt. Może być dodatkiem do wielu sosów, mięs czy warzyw. Może być również świetnym składnikiem odchudzającym. Dieta gryczana jest bardzo prosta w przygotowaniu. Nie tracimy czasu na przygotowywanie posiłków. Jest doskonała do zrazów i zsiadłego mleka.Kasza gryczana zasługuje na coś więcej, niż bycie skromnym dodatkiem do drugiego dania. Nie zalicza się do zbóż. Drobne brązowe ziarenka o trójkątnych bokach są owocem niewielkiej, dorastającej do 60 cm rośliny wydającej pachnące kwiaty barwy od białej do różowej. Gryka kwitnie w lipcu i sierpniu.

Liście gryki stosuje się w leczeniu żylaków, hemoroidów, nadciśnienia, krwawień z nosa i przewodu pokarmowego. Jej spożywanie, bowiem zmniejsza pajączki na twarzy i na nogach dzięki zawartości rutyny, która uszczelnia naczynka krwionośne.

Składnik ten zapobiega również powstawaniu wolnych rodników, dba, więc o jędrną i zdrową skórę. Wykonywanie domowych środków pozwala na odmłodzenie skóry dłoni.

Z kaszy, bowiem można sporządzać różne maseczki. Po wymieszaniu odpowiednich proporcji kaszy gryczanej, wody, soku z cytryny oraz zwykłego żelu do mycia ciała można przyrządzić miksturę złuszczającą naskórek dłoni. Ciemne i jasne ziarna kaszy gryczanej

W sklepach dostępna jest kasza gryczana niepalona (nieprażona), a także palona (prażona) – łatwo ją poznać, jest ciemniejsza.

Prażona jest mniej wartościowa, ponieważ w procesie podgrzewania ginie część witamin. Ma jednak bardziej wyrazisty smak. Wyróżniamy również kaszę grubą i łamaną. W sprzedaży jest również kasza krakowska. Łatwo ją pomylić z drobną kaszą jęczmienną.

Krakowska to najbardziej rozdrobniona odmiana gryczanych ziaren, które w procesie polerowania tracą sporo składników odżywczych. Tę kaszę przyrządza się na słodko i na słono. Kasza krakowska z rodzynkami, nazywana kaszą królewską, to oryginalny staropolski deser.

Zalety diety gryczanej

Gryka zawiera małą ilość szkodliwych węglowodanów. Kasza gryczana stanowi bogate źródło białka, aminokwasów, witamin, mikroelementów takich jak: magnez, fosfor, żelazo, wapń, jod, potas.

Dieta nie tylko pomoże Ci pozbyć się nadwagi i otyłości, ale wzmocni też naczynia krwionośne. Dodatkowo oczyszcza wątrobę, jelita. Zmniejszy poziom cholesterolu w organizmie. Ureguluje przemianę materii. Takie zmiany pomogą odzyskać Twojej skórze i włosom równowagę.

Dieta ta nie dopuszcza soli i cukru, dlatego organizm traci wiele wody. Podczas stosowania tej diety, nie będzie dokuczać Ci zmęczenie, osłabienie i zawroty głowy.
Wady diety gryczanej. Tak samo jak i inne diety, ta również posiada wady. Nic nie jest doskonałe, ale myślę, że za cenę lepszego samopoczucia i zdrowia, naprawdę warto ją zastosować. Mimo dużej zwartości składników mineralnych w gryce, dla organizmu ta ilość nie jest wystarczająca. Brak soli i jej częściowy niedobór powoduje spadek ciśnienia. Zbyt mała ilość cukru z kolei powoduje spadek stężenia glukozy. W diecie tej należy przestrzegać cztero godzinnych przerw między posiłkami.

Nie każdy to potrafi. Dieta gryczana trwa zazwyczaj 1-2 tygodni. Optymalny czas jej trwania powinien wynosić 7 dni. W wyjątkowych przypadkach, żeby osiągnąć dobre efekty można ją przedłużyć o miesiąc. Podczas stosowania tej diety zaleca się branie multiwitamin.

Dieta Gryczana nie powinna być obecna w żywieniu osób, które mają problemy z wrzodami dwunastnicy, cukrzycą, nadciśnieniem, nadkwasotą żołądka. Nie mogą jej stosować kobiety w ciąży i karmiące piersią.

Jak przebiega spadek wagi?

Dieta gryczana pomaga również znormalizować swoją masę ciała. Jest ona skuteczna wyłącznie w przypadku osób, które w krótkim odstępie czasu przybrały na wadze. Ciężko jest się pozbyć zaawansowanej nadwagi. W pierwszych dniach diety następuje spadek wagi, nawet do 1 kg dziennie, a wszystko w związku z utratą nadmiaru płynów. Prawdziwa utrata wagi zaczyna się później i spadek dodatkowych kilogramów następuje wolniej. W przypadku stosowania diety gryczanej po raz pierwszy, można stracić od 1-4, 5 kg w ciągu tygodnia. W drugim tygodniu 6-8 kg. Osiągnięte efekty będą cieszyły bardziej, jeśli nie zapomnisz o aktywności fizycznej. Zacząć możesz od porannego spaceru lub gimnastyki.

O czym należy wiedzieć?

  • kasza gryczana nie zakwasza organizmu w przeciwieństwie do innych kasz,
  • nie ma w niej glutenu, dlatego mogą ją jadać osoby będące na diecie bezglutenowej
  • jest polecana dbającym o linię.

Wprowadzenie do diety kaszy gryczanej pozwoli dodatkowo na zadbanie o piękne paznokcie i włosy.

Każda kobieta pragnąca pięknie wyglądać powinna zadbać o nie od środka, czyli poprzez odpowiednią dietę, do której niezbędnym składnikiem odżywczym zdecydowanie należy zaliczyć kaszę gryczaną. Od dawna już nawet przemysł farmaceutyczny docenia i wykorzystuje jej wspaniałe właściwości. W naszych domach spożywając kaszę oraz robiąc z niej domowe specyfiki upiększające, możemy tanim sposobem wpływać na nasze zdrowie oraz wygląd.

Dla kogo kasza?

Osoby, które mają problemy z nadciśnieniem, cierpiący na choroby serca i układu krążenia, a także osoby zagrożone anemią nie powinni żałować sobie kaszy. Zawarte w ziarnach witaminy z grupy B łagodzą dodatkowo objawy stresu, wspomagają pracę układu nerwowego, poprawiają pamięć i polepszają nastrój.

Kasza zawiera dużo skrobi, która podnosi poziom glukozy i insuliny we krwi. Kasze gotowane na sypko lub rozklejane są lekko strawne, a więc dobre dla dzieci, karmiących kobiet i rekonwalescentów.

Kasz powinny unikać osoby z gorączką, rozległymi oparzeniami, chorzy na raka. Grube kasze podrażniają śluzówkę jelita i utrudniają wykorzystanie białka z pożywienia, które jest niezbędne do regeneracji organizmu, szczególnie po operacjach.

Kasza gryczana lepsza od czekolady?

Pozostaje to kwestią sporną, ale w plebiscycie na najlepsze źródło magnezu w diecie, kasza gryczana wygrałaby z konkurencją bezsprzecznie. Warto wiedzieć, że aby dostarczyć sobie tyle magnezu ile zawarte jest w całej tabliczce czekolady mlecznej wystarczyłoby zjeść trzy łyżki stołowe kaszy gryczanej (suchej masy).

Dodatkowo taka ilość kaszy dostarcza znacznie mniejszą ilość energii i tłuszczu niż czekolada, a także o wiele więcej innych składników odżywczych, które ułatwiają m.in. wchłanianie magnezu w organizmie. Kiedy żadna dieta nie przyniosła efektów, być może dieta gryczana będzie w stanie poradzić sobie z nadmiernie zalegającymi kilogramami. Kasza gryczana to doskonałe źródło błonnika. Dzięki niej skończą się problemy z zaparciami i z trawieniem. Świetnie oczyści nasz organizm.

Kasza ma niewiele tłuszczu, dlatego powinny zaznajomić się z nią wszystkie panie, którym dieta nie jest obca. Zdrowie ziarna są również doskonałe dla tych z nas, którzy pragną odrobiny szaleństwa i zapomnienia, które wcale nie mają ochoty liczyć kalorii. Dieta gryczana może być trochę monotonna, bo w końcu przez wiele dni jemy jeden i ten sam posiłek. Jednak warto jest wytrwać, bowiem efekty będą naprawdę zaskakujące.

 

MATERIAŁ OBJĘTY PRAWAMI AUTORSKIMI I PISANY NA ZAMÓWIENIE FORUMDIETA.PL JEGO PUBLIKACJA W INNYCH ŹRÓDŁACH WYMAGA PISEMNEJ ZGODY.

Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o